DONEAZA 20%

[fullwidth background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding_top=”20″ padding_bottom=”20″ padding_left=”0″ padding_right=”0″ hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][one_fourth last=”no” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”#ffffff” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding=”8px” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=””][fusion_text]

DESPRE NOI




ACTIVITATI





ANUNTURI


CONTACT


[/fusion_text][title size=”2″ content_align=”left” style_type=”none” sep_color=”” margin_top=”” margin_bottom=”” class=”” id=””]

PARTENERIATE

[/title][fusion_text]MIELOPRO este membru Federatia Asociatiilor Bolnavilor de Cancer

logo_fabc[/fusion_text][/one_fourth][three_fourth last=”yes” spacing=”yes” center_content=”yes” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” padding=”10 px” margin_top=”10 px” margin_bottom=”10 px” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=””][fusion_text]Presentation3

 

Sponsorizarea = forma prin care o persoana fizica sau juridica ofera o anumita suma de bani sau produse unei entitati nonprofit si care se bucura de deduceri fiscale.

            Cadrul legal:

  • Legea privind sponsorizarea nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare à reglementeaza operatiunile de sponsorizare si mecenat
  • Codul fiscal din 08.09.2015 cu modificarile si completarile ulterioare à tratamentul fiscal al operatiunilor de sponsorizare si mecenat

 

TITLUL II. Impozitul pe profit.

CAPITOLUL II. Calculul rezultatului fiscal

Art.25. Cheltuieli.

(4) Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile:

  1. j) cheltuielile de sponsorizare si/sau mecenat si cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii;

         contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994

         privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii bibliotecilor nr.334/2002,

         republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cei care acorda burse private, potrivit legii,

         scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime din urmatoarele:

  1. valoarea calculata prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri; pentru situatiile in care reglementarile contabile aplicabile nu definesc indicatorul cifra de afaceri, aceasta limita se determina potrivit normelor;
  2. valoarea reprezentand 20% din impozitul pe profit datorat.

Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe profit, potrivit prevederilor prezentei litere, se reporteaza in

urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in

aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit.

Codul Fiscal a introdus din 2004 o facilitate la impozitare =  redirectionarea a 20% din impozitul pe profit datorat statului catre un ONG.

Potrivit art. 25, alin. 4, pct. p) din Codul Fiscal, contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente.

Conditii:

  • suma nu poate depasi 0,5% din cifra de afaceri a firmei si
  • trebuie sa se incadreze in limita de 20% din impozitul pe profit ce revine statului
  • plata sa fie facuta catre un ONG
  • semnarea unui contract de sponsorizare cu ONG-ul ales
  • plata sa fie facuta pana la 31 decembrie a anului fiscal in curs

A nu se confunda cu re-directionarea a 2% din impozitul pe salarii. Directionarea inseamna ca plata se face direct catre ONG-ul ales si nu catre ANAF.

Procedura de redirectionare a celor 20%

Procedura in sine este una extrem de facila, presupunand eforturi minime din partea societatii comerciale.

  1. in urma alegerii unei organizatii sau cauze a carei sprijin se urmareste, se solicita ONG-ului ales un contract de sponsorizare.
  • de mentionat este faptul ca societatea va trebui sa realizeze, la momentul redactarii contractului (in lunile noiembrie-decembrie), o estimare a valorii cotei de 20%.
  1. contractul astfel finalizat va fi apoi trimis ONG-ului in cauza, care il va semna si stampila, cu obligatia de a returna companiei exemplarul primit. Contractul astfel incheiat constituie dovada actului de mecenat, iar in baza acestuia se va realiza redirectionarea.
  • Pentru sumele mai mici de 5.000 lei, puteti efectua sponsorizarea in numerar, cu conditia sa semnati contractul si ONG-ul sa va emita chitanta pana la data de 31 decembrie.
  • Pentru sumele mai mari de 5.000 lei, ordinul de plata trebuie virat catre ONG pana la 31 decembrie.

!!! In cazul in care suma depasteste cele 2 conditii procentuale, diferenta este considerata

     ca nedeductibila si tratata ca atare, respectiv impozitata. In cazul in care plata este

     facuta dupa 31 decembrie, va fi considerata sponsorizare aferenta anului urmator.

Operatiunile de sponsorizare prin acordarea de numerar sau virament bancar se vor reflecta in contabilitate. Acestea vor fi evidentiate separat. Din profitul calculat, se va stabili valoarea impozitului de 16%. Din acest impozit se va scadea suma atribuita ONG-ului, reprezentand cota de 20%.

DE CE SA ALEGETI

ASOCIATIA PACIENTILOR CU NEOPLAZII MIELOPROLIFERATIVE “MIELOPRO”

In ultimele decenii proportia bolilor neoplazice a cunoscut o crestere accelerata;

in 2012, în Europa au fost peste 3,75 milioane de cazuri noi de cancer și s-au înregistrat 1,75 milioane de decese, ceea ce înseamnă că un european moare de cancer la fiecare 20 de secunde. In acest ritm, sub presiunea cresterii speranței de viață, estimăm că până în 2050 vom avea proporții epidemice ale cancerului, la fiecare 5 secunde un cetățean european riscând să moară.

Neoplaziile mieloproliferative sunt cancere de sange, cu o evolutie insidioasa, care sunt descoperite uneori absolut intamplator, in urma unor investigatii efectuate din alte motive sau alteori sunt descoperite tarziu in cursul evolutiei, prin aparitia unor complicatii.

Spre deosebire de alte cancere de sange (ex: leucemiile acute) mieloproliferarile  nu se manifesta spectaculos decat uneori (in momentul aparitiei complicatiilor – unele cu caracter acut, amenintator de viata); au in schimb o alta caracteristica: sunt afectiuni ce evolueaza pe perioade (de obicei) indelungate de timp, determinand schimbarea stilului de viata si  necesitand din partea pacientului multa tenacitate si constiinciozitate in administrarea corecta a tratamentului si monitorizare. Putem astfel considera ca leucemiile acute pot fi asimilate cu un razboi deschis, la vedere, ce se desfasoara si se incheie intr-o perioada mai scurta de timp in timp ce neoplaziile mieloproliferative au mai mult caracteristica unui razboi de gherila, de rezistenta, desfasurat din umbra.

DE CE SA DECIDA ALTII UNDE VOR MERGE BANII DUMNEAVOASTRA?

ALEGETI SINGURI !

  • accesul la informatii educative ( materiale scrise, website-ul asociatiei, intalniri tematice) referitoare la aceste tipuri particulare de cancere pentru pacienti si apartinatorii acestora.
  • Sfaturi practice privitoare la:
    • abordarea acestor afectiuni,
    • gestionarea diverselor evenimente de natura practica sau emotionala ce pot aparea pe parcursul evolutiei lor
    • modul in care trebuie procedat pentru gasirea unor modalitati de imbunatatire perpetua a calitatii vietii
    • prevenirea aparitiei complicatiilor
    • modalitati de suport a pacientilor de catre familie si cei apropiati
  • campanii de constientizare si promovare a nevoilor si intereselor pacientilor cu neoplazii mieloproliferative
  • Informarea si sensibilizarea opiniei publice asupra:
    • existentei si caracteristicilor acestor boli
    • modului de prevenire sau depistare timp util a acestor neoplazii, inainte de instalarea complicatiilor

sunt tot atatea motive de a directiona banii dumneavoastra catre ASOCIATIA PACIENTILOR CU NEOPLAZII MIELOPROLIFERATIVE “MIELOPRO”.

Alegeti sa investiti banii dumneavoastra in folosul pacientilor cu neoplazii care au nevoie de tot sprijinul nostru sa faca fata incercarilor la care sunt supusi dar si pentru cresterea nivelului de educatie sanitara a populatiei in vederea  reducerii proportiei pacientilor diagnosticati tardiv, in faza de complicatii.

Veniti alaturi de noi pentru ca impreuna sa construim o alta perspectiva asupra acestor maladii.

[/fusion_text][/three_fourth][/fullwidth]